Klachtenregeling
Waar mensen met elkaar werken, kunnen misverstanden ontstaan of fouten worden gemaakt. Ondanks mijn streven naar goede kwaliteit en dienstverlening, kan er ook bij mij iets verkeerd gaan. Misschien bent u het met bepaalde zaken niet eens of bent u ontevreden. Bijvoorbeeld over de hulp die u krijgt of de bejegening. Ik zie klachten als mogelijkheid om de zorg te verbeteren. Dus heeft u vragen of klachten, laat het dan weten! Ik zal mijn best doen om aan een oplossing te werken.
Wat kunt u doen?
Een klacht indienen bij uw psycholoog
Een rechtstreeks gesprek met de psycholoog bij wie u onder behandeling bent, is vaak de snelste weg tot een oplossing. U kunt ook bellen of een brief schrijven naar die persoon. Uw klacht wordt altijd serieus genomen.
Klachtenregeling NIP
Het College van Toezicht neemt klachten in behandeling over psychologen die NIP-lid zijn. De klacht moet gaan over het beroepsmatig handelen van de psycholoog (zie Beroepscode). Meer informatie over de procedure leest u op www.psynip.nl.
Andere mogelijkheden
Uitleg over mogelijkheden om een klacht in te dienen vindt u ook via www.kiesbeter.nl.